Διευθυντής Κοινοβουλευτικής Ομάδας ΣΥΡΙΖΑ


24713948

http://www.neolaia.gr

Του Κώστα Ζαχαριάδη*

Η ανακοίνωση των βάσεων εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αποτελεί κάθε χρόνο ένα μεγάλο ειδησεογραφικό γεγονός αλλά και πολλές μικρότερες ιστορίες χαράς ή απογοήτευσης, επιβεβαίωσης κόπων και προσδοκιών ή διάψευσης με βάση τον σκληρό αγώνα που έχουν δώσει οι μαθητές και οι οικογένειες τους εν όψει των εξετάσεων.

Ας δούμε όμως τι συμβαίνει πίσω από τους στεγνούς αριθμούς των μορίων και το «μπαίνω δεν μπαίνω» στη σχολή που είναι κρίσιμο αλλά όχι απολύτως καθοριστικό, όπως προβάλλεται, για την προσωπική διαδρομή του κάθε ανθρώπου.

Οι αριθμοί και οι στατιστικές μελέτες, δυστυχώς, επιβεβαιώνουν ότι η κοινωνική διαστρωμάτωση και η οικονομική κατάσταση του κάθε νοικοκυριού καθορίζει σε μεγάλο βαθμό το εύρος της πιθανότητας για υψηλότερες επιδώσεις. Το δημόσιο σχολείο έχει απαξιωθεί ενώ φροντιστήρια και ιδιαίτερα μαθήματα έρχονται να καλύψουν την απαξίωση αυτή για όσους έχουν να πληρώσουν. Η οικονομική ασφυξία για εκατομμύρια πολίτες και η απαξίωση της δημόσιας παιδείας στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που μεθοδεύεται από το Υπουργείο Παιδείας δεν αφήνει πολλά περιθώρια για τους μη έχοντες. Η δήθεν κοινωνία των ίσων δυνατοτήτων και των ευκαιριών έγινε ανέκδοτο. Η κρίση βαθαίνει απότομα και αυτό το χάσμα.

Η ζωή ούτε σταματάει ούτε αρχίζει με την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων. Οι δυσκολίες για τους νέους ανθρώπους δεν σταματούν εκεί. Η καλπάζουσα ανεργία των νέων που αποτελεί ρεκόρ και είναι αποτέλεσμα οικονομικών – πολιτικών επιλογών που ακολουθούνται με μεθοδικότητα τα τελευταία χρόνια αποτελεί κορυφαία μάστιγα της νέας γενιάς. Για τους τυχερούς που θα βρούν δουλειά μετα το πέρας των όποιων σπουδών τους οι διαλυμένες εργασιακές σχέσεις και οι εξευτελιστικοί μισθοί αποτελούν κανόνα και όχι την εξαίρεση.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται έντονα στη χώρα μας το φαινόμενο της μετανάστευσης  επιστημονικού δυναμικού νέων πολιτών με υψηλή γνώση, μόρφωση, ειδίκευση που διαπρέπουν στο εξωτερικό ενώ στην Ελλάδα βαλτώνουν – καταστρέφονται, δεν αξιοποιούνται. Πρόκειται για την πιο σοβαρή πληγή στη ελληνική κοινωνία – οικονομία. Δημόσιοι και ιδιωτικοί πόροι που δαπανήθηκαν για να μορφωθούν αυτοί οι άνθρωποι, χιλιάδες ώρες διαβάσματος και επιμόρφωσης πάνε χαμένες γιατί οι κυβερνήσεις την τελευταία τριετία διάλεξαν την εσωτερική υποτίμηση και τη φρικτή λιτότητα έναντι της παραγωγικής ανασυγκρότησης και της επένδυσης σε μια οικονομία της γνώσης της καινοτομίας και της ειδίκευσης.

Οι νέοι άνθρωποι είναι το μέλλον των κοινωνιών της διαμόρφωσης της ζωής, της συγκρότησης της νέας πραγματικότητας. Είναι ευθύνη τους, υποχρέωσή τους αλλά και δυνατότητά τους να διεκδικήσουν και να ζήσουν με υπερηφάνεια, με αξιοπρέπεια, με χαρά.

Twitter: @CZachariadis

* Ο Κώστας Ζαχαριάδης είναι μέλος της Κεντρικής Επιτροπής του ΣΥΡΙΖΑ

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Ετικετοσύννεφο

Αρέσει σε %d bloggers: